Světlo na palubní desce ve tvaru pravoúhlé baterie vypadající jako kostka lega je oficiálně známá jako Charging System Light, co se týče tradičních spalovacích vozidel, nikoli nabíjení elektromobilů.
Pokud kontrolka zůstane svítit po zapnutí vozidla nebo se rozsvítí během jízdy, je to pro řidiče varováním, že nabíjecí systém nefunguje dostatečně efektivně pro správné nabití baterie při zachování napájení potřebného příslušenství.
Pokud si na přístrojové desce všimnete kontrolku systému nabíjení, okamžitě jděte domů, do místního prodejce, garáže nebo místního obchodu s autodíly, přičemž se vyhýbejte jízdě po dálnici.
Nabíjecí systém moderního vozidla, který udržuje baterii nabitou, zahrnuje baterii, kabeláž, alternátor a elektronickou řídicí jednotku (ECU). Starší vozidla měla také regulátor napětí.
Alternátor: Alternátor přijímá mechanickou energii z motoru a přeměňuje ji na elektrickou energii na napájení příslušenství a nabíjení baterie.
Baterie : Baterie poskytuje energii na nastartování vozidla a na napájení jeho elektroniky.
ECU: Elektronická řídicí jednotka, která nesmí být zaměňována s řídicí jednotkou motoru, je zařízení, které řídí propojený elektronický systém.
Existuje mnoho důvodů, proč systém nabíjení nefunguje správně. Pojďme se podívat na ty nejčastější:
· Špatná elektrická připojení
Zkontrolujte všechny konektory na korozi a správné usazení. V případě potřeby dotáhněte.
· Klouzající nebo vadný hadovitý pás
Hadovitý pás je kus vyztužené gumy, která otáčí řemenici alternátoru a pohání alternátor. Pokud řemen nefunguje správně s alternátorem, může to způsobit problémy s nabíjením.
· Konektor baterie je odpojen
Zkontrolujte póly baterie, abyste se ujistili, že kabely jsou správně připojeny. Pokud je vodič odpojen, vyčistěte svorky, znovu připojte kabel k baterii a dotáhněte.
· Koroze pólů baterie
Zkontrolujte póly baterie, zda nejsou zrezivělé, což by mohlo způsobit nekonzistentní spojení.
· Baterie je vybitá
Pro testování správného napětí baterie použijte multimetr. Plně nabitá baterie by měla registrovat 12,6 V nebo více. Pokud je vypnutá, zkuste baterii před její výměnou nabít pomocí udržovací nabíječky.
· Špatný alternátor
Pro testování alternátoru použijte multimetr. Hodota by měla být mezi 13,8-14,2 voltů. Pokud je napětí nižší než normální, možná bude nutné vyměnit alternátor.
Přestože je kontrolka nabíjecího systému nejjednodušším způsobem, jak si všimnout, že něco není v pořádku, mohou se vyskytnout doprovodné příznaky, které by mohly naznačit problém ještě před rozsvícením kontrolky nebo poskytnout více informací o tom, proč se kontrolka vůbec rozsvítila. Tyto příznaky, které jsou bohužel podobné ve všech třech částech, by mohly naznačovat větší problém:
Příznaky špatného alternátoru
· Zvuky broušení, dunění nebo kvílení kovu
· Příslušenství se nezapne
· Tlumené nebo nekonzistentní světlomety
· Auto nenastartuje
Příznaky špatného startéru
· Cvakavý zvuk při otáčení zapalování
· Pomalé kliky motoru
· Hluk broušení po nastartování auta
· Auto nenastartuje
Příznaky špatné baterie
· Tlumené nebo nekonzistentní světlomety
· Ztlumení vnitřních světel
· Vnitřní světla se rozsvítí, ale auto se nenastartuje
· Na autě nefunguje doslova nic
Pokud něco v systému nabíjení vozidla nefunguje správně, existuje riziko, že motor bez varování zhasne. Je také možné, že pokud motor zhasne, nebude možné jej znovu nastartovat. Z tohoto důvodu nedoporučujeme jezdit s rozsvícenou kontrolkou baterie na jiné místo než zpět do vašeho domu nebo do nejbližšího autoservisu. Pokud se kontrolka rozsvítí před jízdou, nedoporučujeme jízdu.
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 05.11.2024
zakoupené na runder.cz 07.11.2024
zakoupené na runder.cz 14.11.2024
zakoupené na runder.cz 01.11.2024
zakoupené na runder.cz 10.11.2024